آموزش بدنسازی برای مبتدی و حرفه ای
 
معمولا بدنساز ها مخصوصا بدنسازهای ایرانی جنون جلوبازو دارن! یعنی هرچقدرم بازوهای بزرگی داشته باشن باز هم برای توسعه اون ها حرص دارن. امروز یه سری حرکات برای جلو بازو گذاشتم که معمول ترین و مرسوم ترین حرکات جلو بازو هستن امیدوارم به دردتون بخوره.

جلوبازو هالتر ایستاده:

این حرکت رو میشه حجم ساز ترین حرکت جلو بازو دونست. هر دو قسمت جلو بازو رو تحت فشار قرار میده. متداول ترین اشتباه تو این حرکت تاب دادن بدن و قوز کرده ایستادنه. این حرکت رو باید نسبت به حرکات دیگه سنگین تر و با دقت بیشتر انجام داد چون سلطان تمرینات جلوبازو هستش.

لینک آموزش این حرکت:

http://img.bodybuilder.ir/images/09654743434456504118.gif

جلوبازو دمبل تناوبی:

تقریبا شبیه همون جلوبازو هالتره و کار اونو انجام میده. معمولا جلوبازو رو یه ماه با هالتر میزنن یه ماه با دمبل تا بدن به شرایط عادت نکنه و همیشه توی شوک باشه. جلوبازو هالتر و جلوبازو دمبل رو معمولا با هم تو یه برنامه نمی نویسن.

لینک آموزش این حرکت:

http://img.bodybuilder.ir/images/46921531289763568579.gif

جلو بازو سیم کش تکی یا جفتی:

بهترین حرکت برای شروع تمرین و گرم کردن جلوبازو هستش اما اگه وسط تمرین هم بزنیم ایرادی نداره. البته اگه اول تمرین میخواید بزنید باید با وزنه سبک با تعداد زیاد بزنید مثلا 12 تا 15 تکرار.  این حرکت توی دوران کات توی برنامه اهمیت زیادی داره. کلا دستگاه ها و کابل ها برای کات بهترن. اما فرق جفتی و تکی چیه؟ هر کی جواب این سوالو بده تو وبلاگ به اسم خودش میذارم.

لینک آموزش این حرکت:

http://img.bodybuilder.ir/images/52166430440201234334.gif

جلو بازو چکشی:

برای تقویت بخش بیرونی جلو بازو هستش. این حرکت رو اول تمرین نمیزنن. سعی کنید این حرکت رو با دمبل نسبتا سنگین بزنید.

لینک آموزش این حرکت:

http://img.bodybuilder.ir/images/34680345537994217350.gif

جلوبازو هالتر لاری:

برای تقویت قسمت بیرونی جلو بازو هستش همچنین برای گرد کردن و شکل دادن جلوبازو یه حرکت عالیه. اشتباه متداول تو این حرکت بالا آوردن هالتر تا نزدیک صورته. باید هالتر دامنه کامل رو طی نکنه و یکم مونده به بالاترین قسمت برگرده پایین. یه اشتباه دیگه هم زیاد پایین آوردن دست هاست که من خودم بخاطر این کار آسیب دیدم و رباط دستم مشکل پیدا کرده.

لینک آموزش این حرکت:

http://img.bodybuilder.ir/images/73685755967111225229.gif

جلوبازو دمبل خم:

یه حرکت عالی برای آخر تمرین. سعی کنید این حرکت رو با سرعت کم و تمرکزی بزنید.

لیک آموزش این حرکت:

http://img.bodybuilder.ir/images/73685755967111225229.gif

این حرکات مادر تمرینات جلوبازو هستن یعنی حرکات دیگه جلو بازو  هم زیر مجموعه این حرکاتن. لازم به ذکره که همه این حرکات رو نباید یه جا تمرین کرد. هفته ای حداکثر دوبار و در هر تمرین سه یا چهار حرکت.

[ جمعه بیست و نهم دی 1391 ] [ 8:3 ] [ محمدامین مایلی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام به دوستای ورزشکار گل. خوشحالم که وبلاگ منو انتخاب کردین و امیدوارم مطالبش به دردتون بخوره. توی وبلاگم برنامه های خوبی واسه اهداف مختلف مثل حجم و کات دارم همچنین مطالبی که واسه هر ورزشکاری دونستنشون خالی از لطف نیس. البته پیشنهاد میکنم توی آرشیو مطالب ماه های گذشته رو هم ببینید. موفق باشید
مدیریت وبلاگ , محمدامین مایلی
امکانات وب
بازدیدکنندگان امروز: 65122